sábado, 2 de septiembre de 2017

El "processisme" i la manipulació del sector no lucratiu

Hi ha diversos exemples de l'abús de l'espai col·lectiu per part del "processisme". Des de posar grans banderes en llocs emblemàtics que són de tots fins a la instrumentalització abusiva de les institucions i dels mitjans públics de comunicació. Un altre exemple és l'intent sovint reeixit d'utilitzar entitats no lucratives de diferent naturalesa aprofitant-se del caràcter dispers de la seva governança i de diferents formes de "bullying" sobre els seus socis i dirigents, molts dels quals no gosen expressar la seva incomoditat. Sóc respectuós amb els que pensen que aquestes exhibicions són mostres de llibertat d'expressió, i fins i tot en algun cas pot ser bon negoci, però crec que el respecte a l'opinió de les minories (o majories silencioses) sigui al Barça o a l'associació pro-Sàhara del Penedès o a l'exhibició castellera de Vilafranca, hauria de prevaldre. En el cas de la Cooperativa Abacus jo he decidit no callar, i animo a tothom que pensa el mateix que jo en aquest cas o en altres semblants a no callar-se. Per això he escrit aquesta carta (de la qual estic segur que els amables responsables d'Abacus, probablement víctimes i no responsables d'aquest fet, em donaran resposta):

Benvolguts senyors o benvolgudes senyores d'Abacus,

sóc soci de la Cooperativa Abacus i professor de la UAB (Departament d'Economia Aplicada).
Els escric aquest missatge per fer-los arribar la meva més enèrgica protesta per la presència de propaganda política partidista a la llibreria d'Abacus de la UAB, on avui he entrat amb la meva filla de 10 anys.
Em sembla lamentable que s'exposin a la botiga i estiguin a la venda "samarretes del SI". Aquestes samarretes no només són propaganda política partidista, sinó que a més ho són com és públic i notori d'un procés il·legal, un suposat referèndum on els que no pensem igual no hem tingut forma d'intervenir en la pregunta, la data, el finançament de les campanyes, etc.
Com a soci d'Abacus (núm 245446118) exigeixo una explicació abans de donar-me de baixa de soci i animar a fer-ho a totes les meves relacions personals, laborals i contactes en les entitats de les quals formo part.
Faig còpia a la rectora de la UAB, en la mesura que entenc que la llibreria de la Plaça Cívica deu tenir algun règim contratual amb una universitat que és pública, plural i neutral i que sempre ho ha estat, així com a la seva cap de gabinet.
De totes maneres la meva queixa no només es refereix a l'establiment de la UAB, sinó a tots els establiments Abacus, donat que jo pensava que com a soci d'Abacus ho era d'una cooperativa de Consum i no d'una entitat dedicada a la propaganda política partidista i sectària, especialment en un tema que divideix profundament a la societat catalana.
Tinc altres queixes sobre el caràcter localista de la llibreria de la UAB, que contrasta amb un Campus que és d'excel·lència internacional i que per sort cada dia està més ple d'estudiants i professors de tot el món, i que contrasta també amb les llibreries d'altres universitats del món o de la mateixa ciutat de Barcelona. Però ja m'estendré sobre això un altre dia.
Atentament,

Francesc Trillas

No hay comentarios:

Publicar un comentario